MONDAY KICKOFF CARD: Drinken

Drinken

Drink jij voldoende water?

Heb jij als je gesport hebt, of je lichaam op een andere manier hard aan het werk gezet hebt, ook dorst? Als het goed is wel. Sterker nog wanneer je na het sporten onvoldoende water drinkt is de kans groot dat je even later hoofdpijn zult ervaren, je lichaam geeft op die manier aan dat het water nodig heeft. 

Eigenlijk geldt voor mentale inspanning precies hetzelfde. Wanneer er in je hoofd bewust en onbewust ontwikkelingen plaats vinden, is de behoefte aan water groter. Misschien herken je het gevoel wel, dat wanneer je intensief naar iemand hebt geluisterd en veel hebt moeten nadenken over wat diegene heeft gezegd, je na afloop best moe kunt zijn. Op mentaal niveau ben je op dat soort momenten dus een soort sport aan het beoefenen.

Zorg er om die reden voor dat wanneer er momenten zijn dat je echt intensief met je hoofd bezig bent, op je werk of in een privé situatie, dat je tijdens en achteraf voldoende water drinkt. Op die manier krijgt je lichaam de kans weer voldoende te hydrateren en gifstoffen af te voeren. 

Vind jij het tijd om jouw brein weer eens flink aan het werk te zetten en voor een uitdaging te zetten? Neem dan vrijblijvend contact op en we kijken samen wat ik voor jou kan betekenen.

Mail vrijblijvend

 

Facebooktwitterlinkedinyoutubeinstagram

Geef een reactie